Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Tutvuge meie andmekaitsetingimustega.

Andmekaitsetingimused
loading...
Menüü

Vali objekti(de) asukoht

  Maakond Linn Piirkond Valitud piirkonnad
 
  • Harju maakond
  • Hiiu maakond
  • Ida-Viru maakond
  • Järva maakond
  • Jõgeva maakond
  • Lääne maakond
  • Lääne-Viru maakond
  • Pärnu maakond
  • Põlva maakond
  • Rapla maakond
  • Saare maakond
  • Tartu maakond
  • Valga maakond
  • Viljandi maakond
  • Võru maakond
  • Tallinn
  • Viljandi linn
  • Pärnu linn
  • Tartu linn
  • Jõhvi vald
  • Vormsi vald
  • Sillamäe linn
  • Haapsalu linn
  • Tapa vald
  • Rakvere linn
  • Paide linn
  • Saue vald
  • Viru-Nigula vald
  • Harku vald
  • Kohtla-Järve linn
  • Kuusalu vald
  • Tori vald
  • Narva linn
  • Võru linn
  • Türi vald
  • Rae vald
  • Vinni vald
  • Otepää vald
  • Tartu vald
  • Saarde vald
  • Jõelähtme vald
  • Raasiku vald
  • Saku vald
  • Viimsi vald
  • Toila vald
  • Haljala vald
  • Rapla vald
  • Lüganuse vald
  • Jõgeva vald
  • Rakvere vald
  • Põlva vald
  • Häädemeeste vald
  • Kohila vald
  • Muhu vald
  • Kambja vald
  • Luunja vald
  • Nõo vald
  • Võru vald
  • Keila linn
  • Loksa linn
  • Maardu linn
  • Narva-Jõesuu linn
  • Kiili vald
  • Väike-Maarja vald
  • Märjamaa vald
  • Peipsiääre vald
  • Põltsamaa vald
  • Kehtna vald
  • Kose vald
  • Viljandi vald
  • Saaremaa vald
  • Järva vald
  • Lääne-Harju vald
  • Hiiumaa vald
  • Alutaguse vald
  • Mustvee vald
  • Lääne-Nigula vald
  • Lääneranna vald
  • Põhja-Pärnumaa vald
  • Kastre vald
  • Tõrva vald
  • Valga vald
  • Mulgi vald
  • Põhja-Sakala vald
  • Setomaa vald
  • Aasuvälja küla
  • Ahtme linnaosa
  • Alajõe küla
  • Alliku küla
  • Ambla alevik
  • Annelinn
  • Aravete alevik
  • Are alevik
  • Audru alevik
  • Avinurme alevik
  • Eametsa küla
  • Haabersti linnaosa
  • Haaslava küla
  • Haava küla
  • Hüüru küla
  • Ihaste
  • Ilmandu küla
  • Imavere küla
  • Iru küla
  • Jaamamõisa
  • Jägala küla
  • Jämejala küla
  • Järva-Jaani alev
  • Järve küla
  • Järve linnaosa
  • Jõgeva alevik
  • Jõgisoo küla
  • Jüri alevik
  • Kaasiku küla
  • Kabina küla
  • Karepa küla
  • Kärkna küla
  • Karlova
  • Käru alevik
  • Karula küla
  • Katase küla
  • Kehtna alevik
  • Keila-Joa alevik
  • Kelvingi küla
  • Kesklinn (Pärnu)
  • Kesklinn (Tallinn)
  • Kesklinn (Tartu)
  • Kesklinn (Viljandi)
  • Kiia küla
  • Kiili alevik
  • Kiisa alevik
  • Kilksama küla
  • Klooga alevik
  • Koeru alevik
  • Koigi küla
  • Kolga-Jaani alevik
  • Kõrveküla alevik
  • Kose alevik
  • Kostivere alevik
  • Kristiine linnaosa
  • Kulli küla
  • Kuusalu alevik
  • Laadi küla
  • Lagedi alevik
  • Lasnamäe linnaosa
  • Leedri küla
  • Lemmatsi küla
  • Lepna alevik
  • Leppneeme küla
  • Liikva küla
  • Lohusuu alevik
  • Loo alevik
  • Lõpe küla
  • Maardu küla
  • Madise küla
  • Mai
  • Majaka küla
  • Mäksa küla
  • Mäo küla
  • Martsa küla
  • Matapera küla
  • Melliste küla
  • Moldova küla
  • Moori küla
  • Mustamäe linnaosa
  • Mustivere küla
  • Muuga küla
  • Näpi alevik
  • Nõgiaru küla
  • Nõmme linnaosa
  • Nõuni küla
  • Oisu
  • Õisu alevik
  • Oru linnaosa
  • Õssu küla
  • Paikuse alevik
  • Pajusti alevik
  • Papsaare küla
  • Pärnjõe küla
  • Pedajamäe küla
  • Peetri alevik
  • Pehka küla
  • Pirita linnaosa
  • Põhja-Tallinna linnaosa
  • Pringi küla
  • Puiatu küla
  • Pusku küla
  • Püünsi küla
  • Raadi-Kruusamäe
  • Rääma
  • Raavitsa küla
  • Rae küla
  • Raeküla
  • Ränilinn
  • Rannamõisa küla
  • Rannapungerja küla
  • Rannarajoon
  • Rohuneeme küla
  • Roobuka küla
  • Roosna-Alliku alevik
  • Ropka
  • Ropka tööstusrajoon
  • Rummu küla
  • Salmistu küla
  • Sauga alevik
  • Savikoti küla
  • Sinialliku küla
  • Sipa küla
  • Soinaste küla
  • Sõmeru alevik
  • Sompa linnaosa
  • Sonda alevik
  • Soodevahe küla
  • Sultsi küla
  • Supilinn
  • Suurupi küla
  • Taaravainu küla
  • Tabasalu alevik
  • Tabivere alevik
  • Taebla alevik
  • Tähtvere
  • Tammelinn
  • Tammiste küla
  • Tänassilma küla
  • Tännassilma küla
  • Tarbja küla
  • Tihemetsa alevik
  • Tiskre küla
  • Tohvri küla
  • Toila alevik
  • Tõrma küla
  • Tõrvajõe küla
  • Tõrvandi alevik
  • Türi-Alliku küla
  • Tusti küla
  • Tuulna küla
  • Uhmardu küla
  • Uhtna alevik
  • Ülejõe
  • Ülejõe
  • Ussimäe küla
  • Uusna küla
  • Väätsa alevik
  • Vägeva küla
  • Vaibla küla
  • Vaidasoo küla
  • Vainupea küla
  • Vaksali
  • Valma küla
  • Vana-Kariste küla
  • Vana-Võidu küla
  • Vanalinn
  • Vanamõisa küla
  • Vardja küla
  • Vaskjala küla
  • Vasknarva küla
  • Vastemõisa küla
  • Vatsla küla
  • Veeriku
  • Veibri küla
  • Vergi küla
  • Vetiku küla
  • Viiratsi alevik
  • Vinni alevik
  • Vissi küla
  • Võiste alevik
  • Vorbuse küla
  • Võsu alevik
  Võimalik valida mitu piirkonda! Taasta asukohad Valmis
Otsi kinnisvara

Väikesemahulisi ehitustöid ära tee uisapäisa

Uus ehitusseadustik lubab väikesemahulisi ehitustöid teatud juhtudel ka ilma ehitusloa menetluseta, ent tingimused tuleb endale täpselt selgeks teha.

 

AUTOR: EVELIN KANTER , JURIIDILISE OSAKONNA JUHT, ARCO VARA AS (Lugu ilmunud OÜ Meediapilt ajakirjas Remondi ja Ehita, vt www.meediapilt.ee)

 

Alates 01.07.2015 kehtiv uus regulatsioon (uus planeerimisseadus, ehitusseadustik ja ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seadus) annab võimaluse teatud juhtudel ehitada ilma keerulist ja aega nõudvat ehitusloa taotlemise menetlust läbimata. Juhul, kui tegemist on kuni 20 m2 ehitisealuse pinnaga ja kuni 5 meetri kõrguse elamu või selle teenindamiseks vajaliku hoonega, on lubatud ilma kohalikku omavalitsust kaasamata püstitamine/rajamine, ümberehitamine, laiendamine kuni 33%, laiendamine üle 33%, osa asendamine samaväärsega ja lammutamine. Seega puuduvad kohustused kohaliku omavalitsuse ees seoses eelkirjeldatud tegevustega.

 

Omavalitsuste oluline roll

Oluline on arvestada, et uus regulatsioon ei sisalda endas definitsiooni elamu teenindamiseks vajaliku hoone kohta, mis tähendab, et erinevates kohalikes omavalitsustes ei pruugita samamoodi sellise hoone olemust tõlgendada. Arvestades, et eelnevalt kirjeldatud õigus puudutab üksnes hooneid, mille ehitisealune pind on kuni 20 m2, ei puuduta see enamjaolt alalist elukohta. Seetõttu pakub ilmselt suuremat huvi õigus laiendada kuni 33% ulatuses sellist hoonet, mille ehitisealune pind on 20 kuni 60 m2 ja kõrgus kuni 5 meetrit, aga seda siiski ainult elamu või selle teenindamiseks vajaliku hoone puhul.

Mitteelamule selline regulatsioon ei laiene. Seega, kui on soov laiendada kodu, mis mahub nimetatud parameetritesse, kaasneb ehitamisega vaid kohustus esitada kohalikule omavalitsusele ehitusteatis. Ehitusteatise vormi vaadates ei ole tarvidust kohe kohkuda, kõikide lünkade täitmine ei ole alati kohustuslik. Nii on see ka eelkirjeldatud laiendamise puhul. Näiteks ei ole tarvidust esitada ehitusprojektiga seotud andmeid, sest kuni 33% ulatuses elamu laiendamise korral ei ole ehitusprojekt kohustuslik.

 

Olulised tähtajad

Vastavalt ehitusseadustikule võib ehitusteatise esitamise kohustuse puhul asuda ehitama juhul, kui ehitusteatise esitamisest on möödunud 10 päeva ja selle aja jooksul ei ole kohalik omavalitsus esitanud täiendavaid nõudmisi. Samas juhul, kui kohalik omavalitsus soovib teostada kontrolli või palub täiendavat informatsiooni, muutub 10 päeva automaatselt 30-ks päevaks ning siis tulevad mängu ka alused, millele tuginedes on võimalik keelduda ehitamise lubamisest, nagu ehitusloa menetluse puhul.

 

LISALUGU:

Kohalik omavalitsus arvestab ehitisregistriga

Enne maja laiendamisega alustamist ja kindlasti enne ehitusteatise esitamist tuleks üle kontrollida, millised andmed on kajastatud ehitisregistris.Ehitisregistri andmed on nimelt alates 01.04.2016 omandanud õigusliku tähenduse ja neile saab tugineda. See tähendab, et hoone laienduse mahu väljaarvestamisel võtab kohaliku omavalitsuse ametnik ette ehitisregistri andmed vastava hoone kohta.

Selleks, et mitte saada ebameeldiva üllatuse osaliseks, tuleks vaadata üle ehitisregistri andmed, kahtluse korral teostada vajalikud mõõdistused, esitada korrektsed andmed ehitisregistrisse ning kindlasti kontrollida, et õiged andmed on registris enne ehitusteatise esitamist, sest vastasel juhul võib tekkida kahetsusväärne olukord, kus tekib vaidlus lubatava laienduse mahu üle. Kuna kohalikul omavalitsusel on alati õigus kontrollida esitatavate andmete korrektsust, on soovitatav kindlasti suhelda asjaga kursis oleva ametnikuga, kes saab avaldada täiendavat informatsiooni.

Andmete registrisse kandmise korral ja nende alusel mahu välja arvutamisel võib olla kindel, et lähteandmed on kohalikul omavalitsusel ja ehitusteatise esitajal olnud samad ning korrektse arvutuse teostamisel peaks see tagama ühe võimaliku vaidlusmomendi likvideerimise. Kindlasti ei ole kohalikel omavalitsustel eesmärgipärast kavatsus takistada inimestel põhjendamatult väiksemate ehituste teostamist, kuid tasub arvestada, et neil on oma valitsemisalal diskretsiooniõigus ning alati ei ole garanteeritud, et kõik läheb nii nagu esialgu planeeritud.

Kavandades oma kodu laiendamist, tuleks hoolikalt kõik sammud läbi mõelda, esitada kindlasti korrektsed ja nõuetekohased andmed ning võimalusel suhelda vastutava ametnikuga, et oleks tagatud efektiivne informatsiooni liikumine ning lisaküsimused saaksid juba eos vastatud.

Galerii

Kommentaarid

Sildipilv

Arhiiv

 

Tallinn Arco Vara City esindus

Tallinn, Vesivärava 50, 10152+372 651 3399 city@arcovara.ee Vaata esinduse lehte

Pärnu Arco Vara esindus

Pärnu, Rüütli 40a, 80010+372 447 1430 parnu@arcovara.ee Vaata esinduse lehte

Narva Arco Vara esindus

Narva, P. Kerese 2, Narva, 20304+372 35 77 227 narva@arcovara.ee Vaata esinduse lehte

Põltsamaa Arco Vara esindus

Küsi, mis Su kinnisvara väärt on?