Üle 20 aasta kinnisvaravaldkonnas tegutsenud Anna Roostar on alustavatele maakleritele kui hea vanem õde, kes julgustab, innustab ja ka hoiatab võimalike vigade eest. Anna teab, et tark ei torma: kiire tehinguni võib viia hoopis see, kui istuda maha ja rahulikult klientide andmebaas läbi lapata. Kui õnnestub „õiged otsad kokku viia“, on rõõm kolmekordne.
Anna liitus Arco Vara meeskonnaga 16 aastat tagasi. Ta ei ole ametlikult ühegi nooremmaakleri mentor, aga ometi näeb ja kuuleb teda tihti oma kogemuste põhjal head nõu jagamas. „Noorest kolleegist möödudes ütlen talle ikka midagi, näiteks et tal on ilus juukselõikus või ilus kleit. Aga ütlen siis ka seda, et ta on olnud tubli või et ta tegi eile väga hea tulemuse. Ja soovitan, et kui ta teeb veel seda, seda ja seda, on ta tulemused veel paremad,“ jutustab Anna.
Ta tunnistab, et kõige rohkem pälvivad tema tähelepanu need alustavad maaklerid, kes on oma uuest tööst tõesti huvitatud ja valmis täielikult pühenduma. „Selliseid alustajaid on kohe näha! Neid ma aitan kõige rohkem. Püüan neile selgeks teha, millega saab äri teha ja millega mitte, millele oma energiat kulutada ja millele mitte – mõttetuid liigutusi pole vaja teha. Seletan maakleritöö põhinõksud ära ja kus oskan nõu anda, seal ka annan. Hoiatan uusi maaklereid ka läbipõlemise eest. Peab oskama oma tööaega planeerida,“ räägib Anna.
Seda, et alustavatest maakleritest saavad tänu tema headele nõuannetele kiiresti konkurendid, Anna ei karda. Ta tõdeb, et aina rohkem tuleb kinnisvaravaldkonnas teha koostööd. „Kui Arco Varal on oma nägu ja me teeme koostööd, siis võidame sellest kõik. Mu kolleegid on küll mu konkurendid, aga see on terve konkurents. Õpetan ka uutele maakleritele, et koos saavutame rohkem. Näiteks selle aasta esimese kvartaliga olen juba kolm tehingut teinud koos ühe või teise kolleegiga, järgmiseks kuuks on kaks juba paika pandud.“
Maakleritöö tekitab Annas hasarti. „Kui saan mõne keerulise objekti müüki, siis tekib mul sportlik huvi, kas müün selle maha,“ tunnistab ta. „Ka on siis on põhjus vanad suhted üles soojendada. Lappan läbi kõik andmebaasi kliendid ja tuttavad investorid, kellele see objekt võiks huvi pakkuda – meenutan, mille vastu nad on huvi tundnud. Mul on kliente, kes otsivad korterit kindlasse majja ja ootavad kas või kümme aastat, et seda saada. Sama lugu on mereäärsete kinnistutega.“
Andmebaasi läbilappamine nõuab palju kannatlikkust, aga seda Annal jagub. Kui siis õnnestub müüki tulnud objektile leida ostuhuviline, kes on just sellist kinnisvara aastaid oodanud, on õnnelikud mitte ainult müüja ja ostja, vaid ka Anna ise.
„See otste kokkuviimine pakub mulle väga palju rõõmu!“ ütleb ta. „Mõnikord jõuame tehinguni väga kiiresti ja müüja ei saa aru, kuidas see võimalik on. Aga selle taga on aastatepikkune töö ja oma klientide nõudmiste ja soovide väljaselgitamine.“
22 aasta pikkusele maakleritööle tagasi vaadates nendib Anna, et töö on läinud palju keerulisemaks. „Vanasti oli kerge alustada. Internetti ei olnud, objekte leidsime ajalehekuulutustest. Kuna pilte kuulutuste juures ei olnud, vajasid ostjad maaklerit: maakler käis objekte vaatamas ja oli ostuhuvilisele silmade eest,“ jutustab Anna. „Seadusest tulenevad nõuded ei olnud toona nii karmid. Kui viisid tehingu ilusti lõpule, tiris järgmine ostja juba sind kättpidi. Maakler pidi välja selgitama, kas kommunaalmaksed on makstud, kas eelmine omanik on enda ja pereliikmed välja kirjutanud. Klientide hirmud olid tol ajal suuremad.“
Alustajatele on maakleritöö Anna arvates kõige keerulisem selle ebastabiilsuse tõttu. „Et seda ei tekiks, pead kogu aeg töötama, ei saa end pärast õnnestunud müügitehinguid lõdvaks lasta,“ räägib ta. „Tuleb pidevalt tööd teha ja inimestega suhteid hoida.“
See viimane on samas ka rõõmu allikas. „Nii tore on aastate järel kuulda, kuidas mu kunagistel klientidel on läinud: kellele on sündinud lapsed või lapselapsed, kes on elus midagi põnevat saavutanud. See on suur rõõm, kui mu klientidel läheb hästi!“ ütleb Anna.
Kommentaarid