Vestlesin hiljuti ühe inimesega äri teemadel ja ta küsis: „Ütle ausalt, kas frantsiis tasub ennast ära?“
Eestis tegutseb üsna mitu rahvusvahelist kaubamärki just nimelt frantsiisilepingu alusel ja nad teevad seda väga edukalt. Usun, et mitte keegi ei taha alustada ega teha äri plaaniga läbi kukkuda, juba ette teades, et äri ei ole jätkusuutlik ega kasumlik. „Tasub,“ vastasin tuttavale.
Paljud ettevõtlikud inimesed eelistavad oma kaubamärki ja isetegemist versus olemasoleva kaubamärgi all tegutsemist ehk frantsiisi võtmist. Sellele võib otsida lihtsaid ja keerukaid selgitusi, tõde on aga selles, et frantsiisi ärimudelil on oma plussid ja miinused ning see on üks väga hea võimalus, mida kaaluda. Mooduseid ettevõtluseks on palju, igaüks peaks leidma temale sobiva. Frantsiis on üks võimalustest.
TUGEVUSED
- Äri loogika ja süsteem
Igal äril on oma loogika, kuidas luuakse usaldus kliendiga, kuidas leitakse töötajaid, kuidas neid koolitatakse ja mis peamine, kuidas jäädakse edukaks pikkadeks aastateks. Edukad kaubamärgid teavad nendele küsimustele vastuseid ning nad otsivad ka arengut ja uusi võimalusi. Neil on dokumenteeritud äriprotsessid ja paigas süsteemid, mis annavad frantsiisivõtjale selge tegutsemissuuna.
- Läbiproovitud ärimudel
Frantsiisi suurim kasu seisneb just läbiproovitud ärimudelis. See tähendab aastaid kogemusi, mis on pakendatud ühtseks süsteemiks ja mis frantsiisivõtjale edasi antakse. Kuna edu jätab jäljed, on frantsiisivõtjal võimalus neid edukaid tegevusi ja süsteeme kopeerima hakata.
- Tuntud kaubamärk
Frantsiisi taga seisab mainekas bränd. Kaubamärk, mis on potentsiaalsetele klientidele juba tuttav ja annab eelduse kiiremaks usalduse tekkeks. Kuna brändi usalduse ehitamine võtab aega, siis on just frantsiisi kasutamine võimalus ennast teiste sulgedega ehtida ning leida ja pakkuda klientidele lahendusi palju lihtsamini, kui käib osaühingul Käbi ja Kännud (loe: tundmatul firmal).
- Äripere, kuhu kuuluda
Suur kasu on tuntud kaubamärgi all tegutsema hakates ka sellest, et frantsiisiandja on juba enda ümber koondanud inimesi, see aga annab võimaluse sünergiaks ja sotsialiseerumiseks. Jagatud ärimured ja -rõõmud teevad lõpuks kõigi äri suuremaks.
MÜÜDID
- Frantsiisi all tegutsedes kaotan vabaduse
Ettevõtluse põhiolemus on vabadus valida klient ja tegutseda oma tingimustel. Kuigi frantsiisi võtmise puhul tuleb arvestada teatud piirangutega (näiteks bränding), on frantsiisivõtjal frantsiisi sees väga palju vabadust äri tegemiseks ja loovuseks.
- Frantsiis on kallis
Keegi ei ole nõus maksma millegi eest, millel pole väärtust. Frantsiisi mõte on aidata frantsiisivõtjal endal oma edust kasu saada. Frantsiis, mis on oma brändi ja tegutsemise poolest edukas ja jagab seda teistega, on väärtuslik. Kalliks ei saa seda pidada, sest frantsiisivõtja maksab ju ainult selle eest, mis on talle väärtuslik. Number üks põhjus frantsiisiga alustada on just toimiv süsteem ehk miski, mida saab mudeldada. Frantsiisi eesmärk on aidata teha edukat ettevõtlust ja üks eduka ettevõtluse näitaja on kasumilikkus.
- Aga siis pole mul oma nime
Kui frantsiisivõtja eesmärk on pikas perspektiivis omada enda kaubamärki, mille peal on tema nimi ja tema logo, siis ei täida frantsiisi võtmine eesmärki. See võib anda küll hea stardiplatvormi, aga brändi ehitamine võtab aasataid. Frantsiis annab kaubamärgi, mis on juba läbi proovitud ja klientidele tuttav.
Frantsiisi kasutamine on väga hea võimalus oma äri kiiremaks käivitamiseks. Kui keegi tegutseb juba samas valdkonnas, aga tema koostööpartner frantsiisi ei paku või tingimused pole sobivad, tasub kindlasti suurimate frantsiisiandjatega maha istuda ja ühist keelt otsida.
Kui sa tegutsed kinnisvaravaldkonnas ja tunned huvi Arco Vara kaubamärgi all tegutsemise vastu, võta ühendust See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. et leppida kokku kohtumine.
Arco Vara Kinnisvarabüroo OÜ on frantsiisiettevõte, mis tegutseb alates 2018. aasta kolmandast kvartalist eksklusiivse litsentsi lepingu alusel. Arco Vara sai alguse 1992. aastal, olles esimene kinnisvarabüroo Eestis. Arco Vara Kinnisvarabüroo peamine tegevusvaldkond on kinnisvara hindamise, vahenduse, ostu, müügi ning üürimisega seonduvad teenused nii elamis- kui ka äripindadele. Usume, et igaüks väärib kodu!
Kommentaarid