Olen töötanud Arco Vara maaklerina natuke üle aasta ning mu tööd on saatnud edu. Kuigi olen püüdlik õpilane, poleks ma ilma tublide õpetajateta edu saavutanud. Olen väga tänulik Arco Vara meeskonnale, oma mentorile, kolleegidele ja eriti oma klientidele. Panin kirja mõned tähelepanekud, mis on julgustuseks kinnisvaravaldkonnas uutele tegijatele, tulevastele konkurentidele.
Kolleegid kui äripartnerid
- Võtke malli kaastöötajatelt!
Olge tähelepanelik kolleegide suhtes, jälgige, kuidas nad klientidega töötavad, mil viisil leiavad omale kinnisvaraobjekte. Olge eeskuju võtmisel arukas ja järgige neid käitumismudeleid, mis meeldivad ja sobivad just teile. Ajapikku tekib teil klientidega suhtlemiseks oma stiil ja käitumismudel.
- Looge professionaalne suhtlusring!
On vähetõenäoline, et leiate oma sõpruskonnas toetajaid, kes jagaksid teiega maakleritöö saladusi. Olge aktiivne suhtleja ja otsige mõttekaaslasi kolleegide seast. Tõenäoliselt saate endale abiks suurte kogemustega mentori. Informeerige teda oma tegevustest, esitage talle maakleritööd puudutavaid küsimusi, paluge tagasisidet, leidke võimalusi kohtuda ka tööst vabal ajal.
- Õppige neilt, kes on teist kogenumad ja edu saavutanud!
Ärge olge arg ja tagasihoidlik, vastupidi – olge julge ja pealehakkamist täis. Vaoshoitus ja kartus kolleege tülitada ei aita maakleritöös areneda. Kõik on kunagi alustanud nullist ja kolleegid on üksteist alati abistanud.
Kliendid kui äripartnerid
- Olge oma tegevustes täpne, kohusetundlik ja aus!
Kahjuks ei saa me neid isikuomadusi nõuda oma klientidelt. Inimesi on meie seas mitmesuguseid ja meie ülesanne ei ole neid kasvatada, vaid aktsepteerida nende soove. Suhtuge äraütlemistesse rahulikult. Praktika näitab, et kaheksa klienti kümnest ütleb tehingust ära. See ei ole mingi tragöödia, vastupidi – võtke seda kui paratamatust ja säilitage enesekindlus. Koostöö lõpetanud klient võib teatud aja möödudes uuesti teie poole pöörduda või soovitada teid hoopis oma tuttavatele.
- Ärge unustage ühtegi oma klienti!
Teadke, et ka kliendid jätavad teid meelde: neile jäävad teie kontaktandmed ja mälestused ühisest tegevusest. Kui teie poole pöördub inimene, kes vajab korterit, aga teil ei ole hetkel sobivat pakkuda, ärge laske teda silmist. Päeval, kui teie andmebaasi jõuab sobilik korter, võtke kohe sellist soovinud kliendiga ühendust. Klientide andmepanga pidamine on üks kõige olulisemaid maakleritöö tegevusi.
- Ärge lootke ehku peale!
Kõik maaklerid teavad, et viivitus ja n-ö minnalaskmine on võrreldav tehingu surmaga. Ärge hellitage lootust, et ehk ilmuvad kliendid ise kohale ja raha tuleb ise kätte. Ärge laskuge mugavustsooni, ärge laiselge ega lootke sellele, et homme on ka päev! Et saavutada edu, peate pidevalt tegelema klientide ja kinnisvaraobjektide otsinguga. Pidage päevaplaani, kontrollige, kas kõik planeeritud tegevused on õhtuks tehtud. Helistage oma klientidele, ka korduvalt, hoidke nendega sidet, andke endast märku igal võimalikul juhul.
- Filtreerige kogutud andmeid, tagasisidet, päeva jooksul saadud infot nii klientide kui ka objektide kohta!
Kontrollige korduvalt oma sissekandeid, tehke parandusi ja täiendusi. Vastake esimesel võimalusel saabunud kirjadele ning tehke seda viisakalt ja korrektselt, andes märku, et tegelete probleemiga ja et kliendi huvid on teie jaoks esmatähtsad. Teie klient peab tundma end turvaliselt ja kaitstult. Et mitte ennast ja oma klienti eksitusse viia, kontrollige alati kogu informatsioon üle, püüdke, et midagi ei jääks kahe silma vahele! Kontrollige kinnisvaraobjekti juriidilist tausta, jälgige lepingu sõlmimisel dokumentide õiget vormistamist.
- Olge aus klientide ja iseenda vastu!
Klient otsib maaklerit, kes oleks professionaalne, aus ja usaldusväärne. Ärge lubage oma kliendile seda, mida te ei suuda talle anda. Katteta lubadused lõpetavad ka teie töö maaklerina. Eestimaa on väga väike, kõik tunnevad kõiki ja teave ebaausast maaklerist levib kulutulena. Rääkige oma kliendile ainult seda, milles olete sada protsenti kindel.
- Ärge hirmutage oma kliente!
See, et kinnisvaraturul võib kohata ka sohitegijaid ja et klient ei saa ilma teie abita hakkama, pole kellelegi uudis.
- Valmistuge läbirääkimisteks põhjalikult!
Kliendiga kohtuma minnes peab teil olema ülevaade tema soovidest ja võimalikest küsimustest. Olge kindlasti valmis vastama hinna, tähtaegade ja juriidiliste tingimuste kohta. Lõplikku müügi- või ostusummat te öelda ei saa, kuid võimaliku hinna kohta peab klient infot saama juba esimesel kohtumisel.
- Oponeerige julgelt!
Kui kliendil ei ole õigus, pöörake sellele delikaatselt tähelepanu, oma arvamust kindlalt põhjendades. Ärge ignoreerige valeväiteid! Kuulake kannatlikult ära kõik kliendi soovid ja suhtugegi neisse kui võimalikesse soovidesse, mitte kui kohustustesse.
Kommentaarid