Eduka äri väga oluliseks komponendiks on ettevõtte asukoht, mis ideaalis peaks paiknema sihtgrupile võimalikult lähedal. Oma abikäe ärikinnisvara paremaks positsioneerimiseks on ulatanud Statistikaamet, kirjutab Arco Vara äripindade maakler Kaarel Paap.
Statistikaamet on oma lehel teinud kättesaadavaks erinevate loenduste käigus kogutud rahvastikuandmed, mida saab muuhulgas edukalt kasutada eelkõige selliste ettevõtete tegevuskoha valikul, mis tegutsevad teenindus-, toitlustus- või majutusvaldkonnas. Taoliste ettevõtete jaoks on oluline paikneda füüsiliselt seal, kus liigub palju potentsiaalseid kliente, kes on valmis kohe uksest sisse astuma ja ostu sooritama.
Seega, kasutades Statistikaameti asukohapõhist statistikat, on palju lihtsam vastata küsimusele, kuidas oma firmale võimalikult edukat asukohta valida.
Asukohapõhise kaardi saab näiteks koostada piirkonna valdkondade järgi – majandus, rahvastik, sotsiaalelu. Sealt edasi, saab valida juba spetsiifilisemaid alamvaldkondi nagu vanuserühmad, mehed-naised, vabad ja abielus jne.
Nii 2011. aasta rahva ja eluruumide loenduse (REL 2011) kui ka viimatise registripõhise loenduse põhjal saab ettevõtja oma äritegevuse piirkonnast väga hea ülevaate rahvastiku sotsiaalmajanduslikust taustast. Kuna nimetatud andmed on seotud konkreetsete aadressidega, siis saab suurema osa inimesi ruumis väga täpselt paika panna.
Andmeist tõuseb tulu ka arendajaile
Statistikaameti asukohapõhisest statistikast on kasu ka ärikinnisvara arendajatele, kellele on oluline, et potentsiaalsed üürnikud leiaksid just nende pindadel hea kontakti oma klientidega. Praegu on turul näiteks küll ja küll toitlustus- või kaubanduspindu, mis ei leia üürnikku, kuna tõenäoline klientide voog ei vasta ettevõtjate ootustele.
Teisalt saab statistilisi andmeid kasutada aga argumendina, miks keegi peaks oma äri just ühe või teise kinnisvaraarendusega siduma. Statistikaamet on loonud ettevõtjaile ja kinnisvaraarendajaile vägeva tööriista. Head parimate äripindade leidmist!
Kommentaarid