Eksperthinnangu koostamisel on mitmeid tegureid, mille põhjal kujuneb töö valmimise aeg. Selgitan teile lähemalt protsesse, mis muudavad meie töö hõlpsamaks.
Esimene
tegur, millest sõltub töö valmimise kiirus, on kindlasti ülevaatuse aja kokkuleppimine. Meie ettevõttes on palju hindajaid, kes teevad omavahel koostööd, et pakkuda kliendile parim ja kiireim teenindus. Tihtipeale on kliendil tööd vaja kiiremas korras, aga hindajal, kelle poole pöördutakse, võib olla tihe töögraafik. Sellisel juhul aitavad välja tublid kolleegid, kellel on võimalik kiiremini teostada vara ülevaatus ja koostada eksperthinnang. Kliendi rahulolu on meie eesmärk, see motiveerib meid ja viib meid töös edasi.
Teiseks
ajakulu mõjutavaks teguriks on varaga seotud dokumendid. Vara omanik üldjuhul hindajale dokumente esitama ei pea, sest hindajad saavad teha päringu kinnistusraamatust või hankida varaga seotud dokumendid muude registrite kaudu. Päringut sooritades annab Tartu Maakohus märku, et dokumendid väljastatakse 30 päeva jooksul. Üldjuhul toimub dokumentide väljastamine mõne tööpäeva jooksul, see aeg võib pikeneda juhul, kui päringute hulk on suurem. Küll aga kiirendab töö valmimist see, kui omanik on juba ülevaatuse ajaks kõik varaga seotud dokumendid ise välja otsinud – nii jõuab info hindajani palju kiiremini.
Kolmandaks
võib lugeda vara tüüpi ja asukohta. Korterite ülevaatused võtavad vähem aega, samuti on korteritega seotud tehinguid rohkem ning neid on lihtsam leida. Eramute ülevaatused võtavad üldjuhul rohkem aega ning tehingute otsimisel peab arvestama vara juurde kuuluvaid abihooneid. Oluline osa on ka vara asukohal: linnas sees asuva vara hindamisel on tehinguid kergem leida kui linnaäärsetes piirkondades ning külades ja alevikes.
Enne töö koostamist tuleks kindlasti vara eelnevalt analüüsida ja tellijaga kokku leppida töö valmimise aeg. Nii saab töö valmimisajaga arvestada nii hindaja kui ka töö tellija.
Kommentaarid