Enne hinna määramist peab kinnisvaramüüja enda jaoks läbi mõtlema, millise aja jooksul ta soovib tehinguni jõuda: kas müügiga on väga kiire või pigem mitte ehk läheb müügiks siis, kui läheb.
Kui isegi ei ole konkreetseid ajalisi piiranguid, näiteks uue kodu ostu finantseerimine, ei tähenda see kindlasti seda, et müügiprotsessi tuleks asjatult venitada ja seada kõrgem hind, sest äkki veab. Tuleb arvestada sellega, et pikema müügiperioodiga kaasnevad suuremad kulud ja kasum võib kokkuvõttes olla väiksem.
Tuleb aru saada, et kõrgema müügihinnaga müües võtab tehinguni jõudmine aega ning müügikulud on suuremad. Madalama müügihinnaga on kõik vastupidi: tehinguni jõutakse kiiremini, müügikulud on väiksemad. Ehk kui müügiga on tuli takus, ei ole mõtet venitada – pikem müügiperiood ei taga alati paremat tulemust, sest müügitegevusega seonduvad kulud söövad kasumit.
Kuna müügiperioodi seab paika suures osas hind, on vaja endale selgeks teha kinnisvara hinnastamise strateegiad.
Nagu ütleb Norra vanasõna: „Sa ei ole läbi kukkunud enne, kui oled proovimise lõpetanud“ ehk esimesena on tegu turuväärtust ületava pakkumishinna strateegiaga.
Siin tuleb loota heale õnnele, et potentsiaalne ostja leiaks müüdavas kinnisvaras lisaväärtusi, mille eest on ta nõus maksma.
Peab arvestama ka sellega, et kui ostja näeb, et hind on kõrge, ja tegu on tagasihoidlikuma inimesega, siis jääb võimalik müügitehing tõenäoliselt toimumata ja müügiperiood võib venida, seega ka müügiga seonduvad kulud kasvada. Samas võib turuväärtust ületava pakkumishinnaga müümine olla müüja teadlik valik.
Teine strateegia on turuväärtuse lähedane pakkumishind. Kinnisvaraportaali otsingutes on hind üks olulisemaid otsingukriteeriume ja õige hinnaga korteri müümine on kindla peale minek. Kui hind on turuväärtuse lähedane, näeb ka potentsiaalne ostja, et kauplemiseks pole mõtet enda aega kulutada, ja tänu sellele on võimalik kauplemisfaas vahele jätta. See aitab tehinguni jõuda veelgi efektiivsemalt.
Kolmas strateegia on jätta hind turuväärtusest allapoole. Sel juhul võiks olla eesmärk koguda kokku huvilised, kelle vahel korraldada enampakkumine. Siin võib olla riskiks see, et emotsioonide ajel kruvitakse hind liiga kõrgele ja hiljem hinna üle järele mõeldes võib ostja ostust loobuda. Sellise strateegia kasutuselevõtmisel tuleks müüjal kindlasti siduda enampakkuja võitja kuidagi endaga nii, et tehingust ei saaks taganeda. Üks võimalus on vormistada ametlik broneerimisleping.
Kindlasti tuleb sobiva strateegia valimisel arvestada ka teiste teguritega, nagu kinnisvara asukoht, vara likviidsus, vara seisukord, pakkumiste arv piirkonnas, kinnisvaraturu tehingute arv jne.
Kommentaarid