Sõna “sisu” on end kindlalt turunduse külge kleepinud ja sellest vist niipea pääsu pole. Seoses läheneva sisuturunduse seminariga uurisime oma valdkonna spetsialistidelt, millised on nende suurimad väljakutsed, kust nad leiavad ideid sisu tootmiseks ja kuidas nad sisuturunduse mõju mõõdavad. Jätkuloona eile ilmunud artiklile räägivad seekord sisuturundusest Arco Vara turundusjuht Maris Pukk ja Bigbank Grupi kliendisuhete juhtimise valdkonna juht Martin Länts.
Maris Pukk, Arco Vara turundusjuht
Millised on suurimad väljakutsed seoses sisuturundusega?
Kõige suuremad väljakutsed seisnevad sisu levitamises, mõned teemad leiavad kiirelt kajastust, teistega on aga keerulisem. Teinekord saab hea lugu teenimatult vähe tähelepanu, samas kui mõni väiksem nupuke leiab kajastus kõikjal. Soov on levitada sisuturunduslugusid maksimaalselt ja seda minimaalse kuluga.
Nipid sisu parendamiseks?
Sisuturundus peaks olema võimalikult mitmekesine, puudutama erinevaid valdkondi ning pakkuma lisaks ametlikule infole ka kergemaid teemasid (meelelahutust). Ma leian, et teemasid peaksid käsitlema vastavate teadmistega inimesed ehk las iga kingsepp jääb oma liistude juurde. Kui keegi on väga kodune oma spetsiifilises sektoris, näiteks ehituses, siis ei ole mõtet lasta tal kirjutada põllumaadest. Lisaks on tänapäeva kiirel ajal üha olulisem see, et sisu oleks lühike ja informatiivne, ilma üleliigse mürata.
Kes teil sisu toodab ja kas on lihtne leida inimest, kes seda teeks?
Meil on meeskonnatöö, erinevaid rubriike haldavad ja toodavad erinevad inimesed. Kaasame sisu loomesse kõik oma töötajad. Mõned andekamad kirjutavad lood ise valmis, teistelt saame kogu vajaliku sisendinfo ja teadmised ning paneme sobivasse vormi. Meil on heaks näiteks üks tubli maakler, kes alustas meie kodulehel isikliku blogi pidamisega, sest ta tundis vajadust enda tööelu ja kogemusi teistega jagada.
Kuidas leiate ideid sisu tootmise jaoks?
Kõige lihtsam on vast öelda, et elu ise annab teemad. Tegelikult sõltub see jällegi olemasolevatest inimestest ja valdkonnast. Teemade ja ideede puudumise üle meie kurta ei saa. Mõned teemad on üleval aastast-aastasse, näiteks turu ülevaated, hooajatrendid jne. Samas hoiame ennast pidevalt kursis mujal maailmas toimuvaga ning kui mõni päevakajaline teema meie valdkonda puudutab, siis räägime ka sellest.
Kas ja kuidas mõõdate sisuturunduse mõju müügile?
Sisuturunduse mõõtmine on keeruline, sest ainult klikke lugedes võib tekkida illusioon, mis võib olla väga petlik. Oleme süsteemse sisuturunduse tegevusaja jooksul saanud nii mõnelgi korral konkreetseid kontakte, mille puhul võime öelda, et see või too lugu tõesti puudutas kedagi või tõi koguni meile reaalse tehingu. Lisaks tavapärasele monitooringule oleme pannud üha enam rõhku sellele, et postituses oleks üleskutse, mis suunaks inimese konkreetsele tegevusele, mida on juba lihtsam jälgida. Sisuturundus on turunduskanal, mis vajab palju aega ja järjepidevat tööd selleks, et jõuaks sinna punkti, kus ta hakkaks ennast ära tasuma.
Kommentaarid