Missugused on käesoleva aasta märksõnad maailma kinnisvaraturul?
Et kinnisvaraturg on pidevas arengus, toob ka 2018. aasta uusi trende kaasa. Majandusväljaanne Forbes ütleb, et ostjaskond saab suurema kontrolli, kuna pakkumine kinnisvaraturul jõuab viimaks järele nõudlusele. Lisaks hakkab vanemate juurest välja kolima ja oma kodu otsima suurem hulk milleeniumilapsi. Kinnisvaramaakleritel saab olema keeruline ülesanne muutuda koos turuga ning vastata oma klientide vajadustele.
1. Elamispinna jagamine ja kogukondlikud elamise vormid
Elamispinna jagamise ja kogukonnapõhise elamise trendid saavad mõjutama üürnike nõudmisi ja soove. Elamispinna otsijate vajadus ainulaadsete kogemuste ja teenuste järele suurendab konkurentsi.
2. Lühiajalised üüripinnad
Lühiajalise rendituru kasv on loonud suurte kinnisvaraomanike või üksikomanike jaoks suured võimalused. Need võimalused ulatuvad aeg-ajalt ühe toa väljaüürimisest kuni tervete puhkuseks mõeldud majade väljaüürimiseni rahvusvahelisele klientuurile.
3. Murdosaline investeerimine
Kuna isikult isikule laenamine ja ühisrahastus on saanud igapäevaseks, siis inimesed, kes otsivad mitmekesisemaid või passiivseid investeerimisvõimalusi, omandavad väikesi osakesi kinnisvarainvesteeringutest. Ühisrahastuse abil liigutakse üha rohkem eemale ainuomandist.
4. Tillukesed eluruumid
Rendihinnad on linnapiirkondades viimastel aastatel aina kasvanud ning sellest kõige enam mõjutatud linnades on tekkinud aina enam mikro-elamispindu. Need nutikalt disainitud toad, nii väiksed kui 18 m2, kasutavad ära iga võimaliku ruutsentimeetri. Arendused nagu The Panoramic San Franciscos ja Yotel New Yorgis olid esimesed, mis sellise mudeli omaks võtsid, ja see trend laieneb käesoleval aastal ja järgmise kümnend jooksul. Tillukesed korterid ja mobiilne elu saavad lahendada elamispindade tiheduse suurenemise probleemi ülerahvastatud piirkondades.
5. Kinnisvarainvestori tõus
Häbimärk keskmise kinnisvarainvestori rinnal näib olevat majanduslangusega tuhmunud, kuid samas leiab aset korporatiivse/riikliku investori tõus. See nišš muutub 2018. aastal konkurentsitihedamaks, äratuntavamaks ja digiteeritavamaks. Paljud koduomanikud ei kõhkle vastu võtmast investori pakkumist maakleri kaudu müümise kõrval.
6. Üüriliste reaalajas teenindamine
Tihti väidavad üürnikud, et nad on liiga hõivatud, et end väikeste asjadega vaevata. Nad soovivad koheseid kinnitusi erinevatele ettevõtmistele, näiteks laua broneerimist restoranis, ning peaaegu viivitamatut kinnitust, et neil on üürileping, just nagu broneeriks hotellituba. See reaalajas teeninduse ootus iseloomustab üürnike uut põlvkonda ja sellega tuleb 2018. aastal arvestada.
7. Milleeniumipõlvkonna ostjad
Usutavasti on uuteks ostjateks aastatuhande vahetusel sündinud noored inimesed, kelle valikusse saamiseks tuleb kinnisvaramaakleritel olla senisest ettenägelikum. Sel põlvkonnal on kodu omamiseks palju erinevaid võimalusi, sh tillukesed kodud, investeeringukodud ja sõprade või perega eluaseme jagamine.
Allikas: www.forbes.com
Kommentaarid