Oled kaalumas oma kaubamärgi all kinnisvara äri või frantsiisi vahel? Siin on mõned mõtted, mis võiks aidata sul seda otsust teha. Hetkel tegutseb Arco Vara kaubamärgi all üle 200 eduka maakleri ja hindaja nii Eestis, Lätis, kui ka Bulgaarias. Liitu meie äriperega!
"Arco Vara kinnisvarabüroo aitab sinu äril kasvada ja me kasvame koos." |
Elari Tamm Arco Vara Kinnisvarabüroo tegevjuht |
Alustada nullist või võtta frantsiis?
Eestis tegutseb mitu kaubamärki, mis töötavad justnimelt frantsiisi lepingu alusel ja teevad seda edukalt. Paljud ettevõtlikud inimesed eelistavad oma kaubamärki ja ise tegemist versus olemasoleva kaubamärgi all tegutsemist ehk frantsiisi võtmist. Sellele võib otsida lihtsaid ja keerukaid selgitusi ning frantsiisi ärimudelil on oma plussid ja miinused. See on üks lisa võimalustest ettevõtluses, mida meie soovitame kaaluda.
Äri loogika ja süsteem.
Igal äril on oma loogika - kuidas luuakse usaldus kliendiga, kuidas leitakse töötajaid, kuidas neid koolitatakse jne. Ja mis peamine, kuidas jäädakse edukaks ka pikkadeks aastateks. Edukad kaubamärgid teavad nendele küsimustele vastuseid ja otsivad ka uut arengut ja võimalusi. Neil on dokumenteeritud äriprotsessid ja paigas süsteemid, mis annavad frantsiisivõtjale selge tegutsemissuuna.
Läbiproovitud ärimudel.
Frantsiisi suurim kasu seisneb just läbiproovitud ärimudelis. See tähendab aastaid kogemusi, mis pakendatud ühtseks süsteemiks ja mida frantsiisiga edasi antakse. Kuna edu jätab jäljed on frantsiisi võtjal võimalus neid edukaid tegevusi ja süsteeme hakata kopeerima.
Tuntud kaubamärk.
Frantsiisi taga seisab mainekas bränd. Kaubamärk, mis on potentsiaalsetele klientidele juba tuttav ja annab eelduse kiiremaks usalduse tekkeks. Kuna brändi usalduse ehitamine võtab aega, siis on just frantsiisi kasutamine võimalus startida oma äriga mitu sammu eespool.
Äripere kuhu kuuluda.
Üheks suureks kasuks on kuuluda ühise kaubamärgi alla nende inimeste pärast, keda frantsiisi andja on juba enda ümber koondanud. See annab võimaluse sünergiaks ja sotsialiseerumiseks. Jagatud äri mured ja rõõmud teevad lõpuks kõigi äri suuremaks.
Frantsiisidega kaasnevad müüdid:
Ma kaotan vabaduse, kui tegutsen frantsiisi alla.
Ettevõtluse põhiolemus on vabadus valida klient ja vabadus tegutseda oma tingimustel. Kuigi frantsiisi võtmise puhul tuleb arvestada teatud piirangutega (näiteks bränding) on frantsiisi sees frantsiisi võtjal väga palju vabadust äri tegemiseks ja loovuseks.
Frantsiis on kallis.
Keegi ei ole nõus maksma millegi eest, millel pole väärtust. Frantsiisi mõte on aidata frantsiisivõtjal kasutada tema edu enda jaoks. Frantsiis, mis on oma brändi ja tegutsemise poolest edukas ja jagab seda teistega on seda väärt. Ja lisaks ei ole see kallis, sest maksad ainult selle eest, mis on sulle väärtuslik. Number üks põhjus frantsiisiga alustajatel on just toimiv süsteem. Oma Excel ja arvutused tuleb teha igale ettevõtmisele. Mõtle, millega soovid tegeleda ja kuhu aega kulutada.
Aga siis pole mul oma nime.
Kui frantsiisivõtja eesmärk on pikas perspektiivis omada enda kaubamärki, mille peal on tema nimi ja logo, siis ei täida frantsiisi võtmine tema eesmärki. Oma brändi ehitamine võtab aastaid. Frantsiis annab sulle kaubamärgi, mis on juba läbi proovitud ja klientidele tuttav.
Frantsiisi kasutamine on väga hea võimalus oma äri kiiremaks käivitamiseks. Kui oled maakler või hindaja ja tegutsed juba kinnisvara valdkonnas ning sinu tööandja frantsiisi ei paku või tingimused ei ole sobivad, siis tasub kindlasti suurimate frantsiisiandjatega maha istuda ja ühisosa otsida.
Kui sa tegutsed või soovid alustada kinnisvara valdkonnas ja tunned huvi Arco Vara kaubamärgi all tegutsemise vastu, siis võta ühendust tegevjuhi Elari Tammega See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud., et leppida kokku esialgne kohtumine.