Üldine eelarvamus on see, et maakler tahab minimaalse vaevaga saada maksimaalse osa müügihinnast. Ent kõiki maaklereid ühele pulgale panna on ebaõiglane, sest tegelikkuses ei ole kaugeltki mitte kõik maaklerid sellise suhtumisega. Juba esimese kõne jooksul võib jõuda järeldusele, mis masti maakleriga on tegu, kuid selleks tuleks olla avatud meelega: jätta kõrvale eelaimdused ja anda maaklerile võimalus Teid meeldivalt üllatada. Edasised näpunäiteid selgitavad, mida võiks teha ning mida vältida, kui järjekordne maakler helistab.
Esiteks: ärge pange toru hargile, kui helistaja tutvustab viisakalt ennast ja oma ametit. Kunagi ei või teada, mis on maakleri helistamise põhjus: äkki on tal olemas ostu- või üüriklient, kellega koos soovitakse objekti vaatamist kokku leppida. Elulisi näiteid on sarnasest olukorrast palju, kus müüja ja ostja kokkutoomine jääb katki, sest just eelarvamuste tõttu ei olnud võimalik kontakti luua. Teine võimalus on, et maakleril on olemas töövõtted, millest Teie pole teadlikud või lihtsalt pole neid võtteid eraisikul võimalik kasutada. Tänapäeva maakleri tagataskus on tänu kogemustele palju nippe ning ta kasutaks neid suurima heameelega, leidmaks Teie kinnisvarale parim klient ja hind. Maakleri ärakuulamine võtab vaid mõne minuti, aga selle käigus tutvute võimalustega, kuidas tehingu protsessi edendada, või saate lihtsalt kindlustunde, et Te ei ole kaotanud ostu- või üürihuvilist.
Teiseks: olge maakleriga alati aus, isegi kui koostöö kohe ei alga. Rääkige südamelt ära oma ootused ja lootused, sest mida täpsem ja põhjalikum on saadud informatsioon, seda tõenäolisem on, et jõutakse eduka tehinguni – kas nüüd või hiljem tulevikus. Ainult siis, kui maaklerile on usaldatud võimalikult selgelt oma soovid ja ülevaade sellest, mis põhjustel kinnisvaraturul ollakse, on tal võimalik viia kaks ühtivate soovidega inimest kokku. Samuti, kui olete müüja või üürileandjana teadlik mingist puudusest, mis antud kinnisvaral esineb, peaksite sellest ka maaklerit teavitama. Seda just sellepärast, et iga teadaolev viga peab olema lõpuks niikuinii mainitud, muidu on tegemist varjatud puudusega ja see tekitab pettumust objekti näitamisel või halvemal juhul juriidilisi probleeme peale omanikuvahetust. Ausalt vigadest rääkimine tõstab usaldust kõigi osapoolte vahel ning eriti hea on see, kui puuduse eemaldamiseks on olemas professionaalne arvamus ja hinnapakkumine. Niimoodi saab ostuhuviline selge arusaama ja kindluse, mis täpselt on viga ning kui palju see talle maksma läheb. Sedaviisi ei pruugi puudus üldse tehingu toimumist peatadagi, mis aga juhtub tihti, kui täpselt ei ole aru saada, kui tõsine teatud puudus on ja kui kulukaks läheb selle likvideerimine.
Kolmandaks: küsige maaklerilt ka vastuküsimusi, justkui see oleks tööintervjuu ning Te sooviksite jõuda järeldusele, kas maakler oleks Teile sobilik töötaja. Niiviisi saate teada, mis mastist maakler on ning ka ettekujutuse, mismoodi Teie koostöö sujuda võiks. Siinkohal andke maaklerile samuti teada, mis on Teie kindlad ootused ja kriteeriumid. Neid teades saab maakler pakkuda Teile personaliseeritud teenust, et tagada parim tulemus mõlemale osapoolele. Kinnisvarabüroode ning maaklerite põhimõtted ja tööeetika erinevad mingil määral ning kaalutletud otsuse tegemiseks on vaja võimalust neid omavahel võrrelda. Üks edukas viis selleks on teha märkmeid iga maakleri kohta, kes Teile helistab, et kui otsustate maaklerteenuse kasuks, on Teil vastav info olemas.
Seega võib järjekordse maakleri kõne olla hoopis positiivne. Iga maakleri tööks, võib öelda ka südameasjaks, on inimeste nõustamine, abistamine ja kokkutoomine. Ta pakub oma aega ja teadmisi, et vähendada Teie peavalu, võttes Teie kohustused enda õlule. Maakleriteenuse kasuks otsustamine võimaldab efektiivsust, tihtipeale ka kiiremat müüki või üürilise leidmist, sest tänu igapäevasele suhtlusele ostjate-müüjatega leitakse Teie objektile vääriline hind ja huviline.
Kommentaarid