Kõik on mõõdetav – see on minu nägemus digiturundusest. Digiturunduses tekivad probleemid siis kui kliendid rändavad välja digitaalsest ökosüsteemist, oskamatusest andmeid lugeda ning neidsamu andmeid ära kasutada.
Selles artiklis jagan Teiega kogemusi oma esimesest aastast töötades digiturunduse spetsialistina kinnisvarafirmas, koos sellega tulenevate väljakutsetega.
Kas lõikad seda, mida külvad?
Üha enam panustavad kinnisvarafirmad orgaanilise külastatavuse kasvule. Toodetakse artikleid, podcaste, uudiskirju jne. kuna ei suudeta võistelda kinnisvaraportaalidega ainuüksi objektide arvuga. Tänu turul kinnisvarafirmade üleküllasusele, pead olema suutlik end näidata kui professionaalsena ning tekitama lisaväärtust, et inimesed usaldaksid sind oma elus ühe tähtsaima etappi läbides.
Aga kas sa oled mõõtnud ka oma toodangu edu? Ma ei mõtle ainult klikkide ning külastuste arvu, mille teeniksid välja mõne väikesemahulise massimeedia kampaania või Facebooki boostiga, ilma artiklisse panustamata. Pean silmas pikaajalist edu, kuidas see investeering on sinu lehekülje tähtsust tõstnud otsingumootorites. Google Search Console-ga näed, mis muutusi orgaanilises külastuses on sinu lehekülje optimeerimine ja SEO toonud. See on ka ülimalt oluline tööriist, mida kasutada oma veebilehe arendajaga kooskõlas, et aidata tõsta oma lehekülje nähtavust. Selle tööriistaga saab ka palju enam teha aga kui hakata kirjutama kasvõi baasvõimalustest, saaks igal teemal eraldi artikli kirjutada.
Kes sa oled, kuhu sa lähed ja kuidas sinna sattusid?
Mis on kliendi digitaalne jalajälg sinu veebilehe ökosüsteemis? Tänu Google Analytics, GTM, Pixel jt. kasutamisele saame jälgida millest meie klient on huvitatud. Olenevalt, millist teenust või kodu meie külastaja otsib, saame ka teha paremaid soovitusi. Kui klient otsib 3-toalist kodu Tallinnas on talle mõtetu sööta ette reklaami Tartu 1-toalistest. Andmeid analüüsides näeme, kus külastajad on surfanud, segmentidega näeme kuidas gruppide käitumisi, mis nuppe vajutanud jne. GTM aitab läbi sündmuste paika panemisega saada detailsem, kui ka kergemalt arusaadava ülevaate oma külastajate käitumisharjumustest. Kui kaugele inimesed hiirega rullisid su lehel, kas nad hiirega jooksid üle mõne lingi, ilma klikkimata ja palju muud. GTM-I põhifunktsioonid on ka tänapäeval tehtud piisavalt lihtsaks, et lihtsamaid funktsioone jälgida. Need tööriistad töötavad peamiselt arusaadava müügitunneli loomiseks ning ROI (Return On Investment) mõõtmiseks ja klientidest segmentide loomiseks, mis aitab neile ajakohasemat reklaami luua või mõista, millest nad hoolivad.
Saba ei käi vaid eesli taha
Kui teha turundusotsuseid siis on küsimus, kas pritsida raha ja vaadata kas midagi tuleb tagasi kah või proovime panna õige inimese kokku talle sobiva tootega. Külastajate koondamine segmentidesse on oluline nii infot analüüsides, kui ka turundustegevusi planeerides. Läbi Pixeli ning Google Ads-i saame tekitada reklaami jaoks segmente, olles võimelised pakkuda oma reklaamidega tõelist väärtust inimestele. Näiteks, kes on otsinud meie kodulehel maja või suvilat on suurema tõenäosusega huvitatud ka artiklitest, mis puudutavad aiandust. Analüüs võib sellistel gruppidel olla sama tähtis, olen omast kogemusest näinud kuidas iOS kasutajate konversiooni määr on 1000 inimese pealt x3 suurem kui teiste operatiivsüsteemide kasutajate, seega on kindel kas panustada neile reklaamiga rohkem või kirjutada vastav script, mis muudab Google Ads-is reklaami panustamise maksumust olenevalt ROI muudatustele. On ka olemas mitmeid teisi kolmanda osapoole kasutajabaaside tarkvara aga nendest ehk pikemalt tulevikus.
Andmed, andmed ja veelkord andmed!
Julgen öelda, et äris on esmatähtis info. Kui “Ülevaade” on sul kõige enam kasutatud nupp andmete analüüsimisel, ei pruugita oma tegeliku kliendi harjumusi teada ja nõnda nii mõnigi kuldveen võib jääda märkamata. Kui peaks tekkima anomaaliaid andmetes, peaksid olema ka suutlik neid põhjendama. Alati ei ole ka kõik sinu süü, turg võib muutuda, CPC hind võib lennata lakke nagu nägime GDPR-I väljatulekuga, algorütmide muutus jne. Tihtipeale aga on võimalik välja võtta täpselt, mis võis katki minna või kas on ühel või teisel moel andmete kadu.
Probleemide tekkel ning ülemusele aru andes ei ole “ei tea” vastus. Kui teed uue kampaania, mille tulemused ei ole teada ning võib implementatsiooniga kaasneda palju probleeme, saad märkimisväärsete andmete kõikumise korral peale panna hoiatused, mis saadavad e-maili vastavalt sinu poolt sätestatud argumentidele. Andmeid saab aga koguda ainult siis kui sa teed teste. Kui üks grupp töötab ning ROI on kõrge, muidugi jätka selle kasutamist. Facebookis ning Google-is aga soovitan alati mingi osa eelarvest kasutada eksperimenteerimisele. Tekitage sarnaseid segmente, Google Ads-is on ka võimalik teha eraldi eksperimente oma kampaaniast, kus saate mängida oma kampaania sätetega ning hiljem eraldi analüüsida tulemusi, oma praegust kampaaniat puutumata. Soovitaksin jätta kampaaniate testiperioodiks ~6 nädalat, kus saate ka oma eksperimente optimeerida ning boostidele ~1-2 nädalat, olenevalt loomulikult eelarvest.
Digitulevik kinnisvaras
Kinnisvarafirmas digiturundust tehes olen leidnud kaks suurt väljakutset, mille ületamiseks teeme täna kõvasti tööd. Üks neist on tõsiasi, et suur osa kliente on siiski kõne usku. Nimelt, võivad digikanalitest tulnud andmed vahel valetada, kuna klient on sattunud meie müügitunneli lõppu aga siis võtab kätte telefoni ja nähtavat konversioon sellest kanalist ei tulnud (kui just ta numbri peale ei vajuta telefonis surfates). Peale seda on ta meie digitaalse müügitunneli lõpus olevas segmendis ja võtame kui sooja kontakti aga tegelikult on ta konversiooni ära teinud. Mitu korda ta nägi meie bannerit? Mille peale ta vajutas? Seda on tagantjärgi inimeselt võimatu välja uurida. Teiseks on müügivihjete genereerimine. Me hakkame peatselt teenust pakkuma uuele põlvkonnale, kes tahaks, et tema eest tehakse asjad ära aga samas imeb informatsiooni internetist nagu käsn. Ma ei soovi ka sellega kellegi poole näpuga näidata, kuna ma olen ka ise osa sellest tulevast põlvkonnast. Kodu müük on intiimne ning maaklerile peab maksma, seega otsitakse informatsiooni, kuni tuntakse enam-vähem suutlikuna ise see protsess läbi viia. Tuleviku väljakutse kinnisvara digiturunduses on müügitunneli ehitamine nii lollikindlaks ja lihtsaks kui võimalik, et sellel lühikesel perioodil mil inimene kodu ostmist või müümist plaanib saame abikätt pakkuda. Nende kahe väljakutse lahendamine ei ole kerge aga me näeme igapäevaselt vaeva tuleviku kindlustamise ning suurepärase teenuse pakkumise nimel.
Kommentaarid