Alustan oma tööpäeva, kiirustades kohtuma kliendiga. Objektil läheb seekord ligi tund, seejärel jooksen kontorisse, avan arvuti, et lugeda läbi e-kirjad – täna on postkastis keskmine kogus kirju, nendele vastamine võtab omajagu aega.
Kohe algab koosolek, kus arutatakse kolleegidega müüki tulevate kinnisvaraobjektide hindu, et leida igale objektile õiglane ja parim turuhind. Samuti vahendan oma klientide soove, sest äkki on teistel maakleritel pakkuda midagi sobilikku.
Koosolekult siirdun järgmise kliendiga kohtuma. Viljandist paarikümne kilomeetri kaugusel tutvustan kliendile kaunist maakodu. Kohtumine on tore ja meeldejääv, kahjuks aga potentsiaalsele ostjale pakutav ei sobi. Võtan kliendi kontaktid ja lisan tema soovi meie programmi, et koheselt kui peaks midagi sobilikku tulema, saaksime temaga ühendust võtta.
Jõudes taas kontorisse, vaatan uuesti üle e-kirjad ja vastan neile. Peale meilidele vastamist lähen järgmisele objektile, et üle anda äripind – vaatame üürile võtjaga üle lepingud ja veelkord objekti, et kõik oleks nii nagu varasemalt kokku lepitud. Olen taas leidnud ühe rõõmsa kliendi, mis annab tunde, et teen õiget asja.
Nüüd püüan ruttu lõunastada, milleks väga palju aega ei jää, sest peatselt pean jooksma Viljandi kesklinnas ühte armsat katusekorterit näitama. Taaskord on objekti vaatama tulnud tore pere, arutame pikalt erinevaid mööbli paigutamise võimalusi ja lõpuks räägime juba sellest, kuidas lastel oleks lähedal kooli minna jne. Märkamatult on möödunud jälle tunnike.
Lähen tagasi kontorisse, et teha kliendile objektianalüüsi, milline võiks olla õiglane müügihind tänasel hetkel. Peale analüüsi vastan veel meilidele. Kell on saanud 17.30 jooksen lapsele lasteaeda järgi. Koju jõudes telefon veel ei vaiki, kõnedele tuleb vastata kella üheksani, alles peale seda saan puhata. Aga ma ei kurda, sest mulle meeldib suhelda ning töö vaheldusrikkust nautida – pea iga kliendiga kohtudes õpin juurde midagi uut.
Tilk tõrva maakleritöö meepotis
Ülalkirjeldatud tegevuste käigus puutun aga kokku ka probleemidega, mis on valupunktiks paljudele maakleritele, kuid millest kõva häälega rääkida ei armastata. Tegelikult ei puuduta see ainult maaklerite tööd, vaid ka teisi ameteid – me ei oska sageli hinnata teiste inimeste tööd ja panust. Miks see nii on?
Maaklerite töö suhtes on paljudel inimestel püsinud väga pikalt eelarvamused. Inimeste negatiivne suhtumine hämmastab mind ikka ja jälle. Saan väga hästi aru, et paljud suudavad ja oskavad tänapäeval ise oma kinnisvara realiseerida. Aktsepteerin seda võimet väga.
Aga on siiski palju neid, kes soovivad kasutada meie teenust, olgu siis põhjuseks kiire elutempo, mugavus või oskamatus kinnisvara ise müüa. Paraku leidub just nende seas inimesi, kes püüavad teenuse eest tasumisest kõrvale hiilida ja sageli ulmelisi põhjuseid välja mõelda, miks mitte maaklerile maksta.
Sellised sammud teevad haiget, sest teen oma tööd ju südamega, suure pühendumusega. Lähenen igale kliendile, igale kodule individuaalselt, sooviga pakkuda parimat teenust. Selgitan välja nii müüjate kui ostjate vajadused, sätin oma aega kliente eelisjärjekorda pannes ja oma peret tahaplaanile jättes nii tööpäeva õhtutel kui nädalavahetustel, kui teised veedavad kvaliteetaega oma perega.
Teen sageli tööd, samas kui peaksin olema kodus oma haige lapse juures. Minu kui maakleri töö ei seisne ammu enam ainult objektide kinnisvaraportaalidesse üles panemises ja ootamises, millal keegi ise minuga ühendust võtaks, vaid on seotud teadmistega seadustest, infotehnoloogiast, majandusest, rahandusest, klienditeenindusest, psühholoogiast, fotograafiast jne.
Ka kõige tavalisema korteri müük on turundusprojekt, mis hõlmab kõike alates sihtgrupi määratlemisest kuni võrkturunduseni sotsiaalmeedias. Maaklerid pole enam ammu puhtalt vahendajad, me oleme nõustajad, konsultandid. Hea maakler austab ise ennast ja oma ametit ning ei tee kompromisse selle kahjuks. Seda tööd saavad teha vaid need kes armastavad oma tööd, sest südamega ja kliendi jaoks tulemuslikult ei saa seda ainult raha pärast teha.
Kuigi maakleri jaoks on klient kuningas, siis peaksid kliendid siiski väärtustama teise inimese tööd nii, nagu nad soovivad, et nende tegemisi väärtustataks. Mulle väga meeldib töö, mida teen. Ja see on ka põhjus, miks otsustan täna võtta kokku julguse ja vaka all hoitud valusat teemat puudutan. See on oluline. Palun väärtusta ennast, väärtusta inimesi enda ümber ja teiste inimeste tööd, isegi, kui sulle see töö ei meeldiks.
Kommentaarid