Kui plaanite oma elus eriala vahetada, siis võiksite kaaluda kinnisvaraärisse tulemist. Miks? Toon välja kümme põhjust:
- piiramatu võimalus raha teenida
- võimalus olla oma aja peremees
- võimalus isiklikult areneda
- eelnev kogemus pole oluline
- palju koolitusi – coaching’u süsteem
- kinnisvarafirmas on õhkkond alati positiivne
- motivatsioonivõistlused
- firmaüritused
- sind koheldakse kui partnerit, mitte töötajat
- mentori olemasolu
Tihti arvatakse, et maakleriks sobib ainult hea müügiinimene. Nii see ei ole, tänaste tippmaaklerite seas on igasuguste elukutsete esindajaid, büroojuhtidest elektrikuteni. Oluline on, et inimene julgeb olla ettevõtja. Kuna inimtüüpe on meil enamasti neli, siis on ka maaklerid erinevad ja kõik leiavad endale turul õige niši. Igaühest võib saada edukas kinnisvaramaakler, kui on pühendumus, kindel eesmärk ja tahe õppida.
Maakleriks saamise puhul on olulised kolm asja: SINA, SINU PUBLIK ja EDUSTIIL. Loomulikult ka turg, aga turg ei määra kunagi maakleri edu.
Edukas karjääris mängib kõige olulisemat rolli edustiil. Toon mõned neist välja.
Jahimees
Jahimehed otsivad äri. Nemad ei oota, et äri nendeni tuleks. Nad on sõiduvees ja naudivad tehingu küttimist. Nad võivad luua väga eduka ja efektiivse vihjete genereerimise süsteemi, tehes tihti väga ebamugavaid asju. Nemad ei karda teha külmi kõnesid.
Külamees
Külamehed on suhteinimesed ning loovad oma äri suhetele toetudes. Nad on väga vastutulelikud ja sõbralikud, neil on suur meeldivuse faktor. Nende jaoks on suhtlemine väga lihtne ja toimub loomulikul viisil. Nad tulevad tihti ärisse suure tutvusringkonnaga, saavad sealt ka kiiresti esimesed vihjed ja ka hiljem toetub nende äri suuresti tuttavatele. Inimesed armastavad nendega töötada, see on lahe kogemus. Seetõttu saavad Külamehed ka palju soovitusi. Nemad vihkavad külmi kõnesid.
Suhtleja
Suhtleja on peaaegu sama tüüpi, mis Külamees, ainult et nende võrgustik moodustub gruppidest või organisatsioonidest – näiteks Rotary klubi, kaubanduskoda, mõni heategevusorganisatsioon. Grupiviisilised koosviibimised annavad võimaluse paljudeks kontaktideks, korduvalt nähakse üksteist ja käiakse koos, mis loob usalduse ning millest kasvab välja äri.
Ekspert
Eksperdid fokusseerivad spetsiifilisele valdkonnale, see võib olla kindlat tüüpi kinnisvara või tehing. Ekspert harib ennast selles valdkonnas ja tugevdab oma teadmisi. Tänu sellele hakkavad nii koostööpartnerid kui ka kliendid tema poole pöörduma kui oma ala või valdkonna spetsialisti poole.
Indiaanlane
Indiaanlastel on midagi, mis on osa nende elustiilist ja personaalsusest – mõni hobi või tugev huvi. See aitab neid iseloomustada ning moodustab suure osa nende elust. Indiaanlased on väga head suhtlejad, kuid nad eelistavad suhelda inimestega, kellega neil on isikusamasus või ühine elustiil või hobi. Inimesed, kellel on indiaanlasega tugev side, on kindlasti ka tema kliendid, sest usaldus on juba loodud ja ühine huvi olemas. Indiaanlase tüüpi maaklereid ei ole turul palju ning seetõttu on neil võimalus olla väga ainulaadne ning selle najal oma äri püsti panna.
Elustiil
Elustiili esindajate strateegia baseerub kindlal stiilil, mille idee on luua suhted inimestega, kellel on samasugune elustiil nagu tal endal. See strateegia on suunatud inimestele, kes soovivad suhelda „kellegagi nagu mina“. See on tugev suhte alus, et luua selle baasilt ka usalduslikke ärisuhteid.
Turundaja
Selle tüübi esindajad genereerivad vihjeid põhiliselt läbi turunduskampaaniate. Nad saadavad massimeile, reklaamivad ennast suurelt plakatite peal ja raadios, neil on väga korralik isiklik veebileht, mida nad ka hästi turustavad, nad on pidevalt Facebookis – ühesõnaga brändivad ennast kõvasti.
Palju räägitakse seda, et kinnisvarabüroodes on kaadrivoolavus suur. See tundub nii, sest me oleme sisuliselt koolitajad, kes annavad võimaluse paljudele erinevatele inimestele. Alustajate puhul ei tea ei inimene ise ega ka meie, kas temast saab tippmaakler või mitte. Ebaõnnestutakse seetõttu, et maaklereid juhendatakse tegema valesid tegevusi. Esimesel nädalal tutvustatakse suuri rokkstaare, aga mis siis, kui nende stiil ja tegevused sinule ei sobi? Lahendus ongi see, et kõigepealt tuleb õppida uut maaklerit tundma, vaadata, milline edustiil talle sobib, ja luua siis vastav äriplaan.
Kinnisvaraärisse tulles peab mõtlema nagu ettevõtja. Kujutage ette, kui alustaksite enda kinnisvarafirma, teadmata kinnisvarast midagi. See on võimalik, aga see läheb väga palju maksma. Teil on vaja luua bränd, väärtused, isikupära, millega te hakkate konkurentsis edenema. Teil on vaja leida kontor, teha koduleht, turunduskampaaiad, materjalid jne.
Liitudes suure firmaga, saate need kõik korraga. Firma investeerib teisse, kui näeb teis potentsiaali. Lisaks aitab teid kogu meeskond. Te saate endale isiklikud treenerid.
Ärge kartke ennast proovile panna! Kui olete otsustanud proovida, siis andke endast 100%. See on müüt, et müün kooli kõrvalt ka paar maja. Tänapäeval on vaja kinnisvarast väga palju teada, osata nii ostjaid kui ka müüjaid teenindada. Kui see töö selgeks õppida, siis on võimalik teenida väga palju.
Paar kuud tagasi liitus meiega Sergei. Ta oli varem ehitusäris, kuid läbis minu SKK koolituse ja otsustas alustada kinnisvaraäri. Ta oli igal hommikul kell 8.00 kontoris ja lahkus kell 20.00. Ta tegi kõik, nagu talle õpetati, ja juba esimesel kuul tegi ta tehingu. Teisel kuul tegi ta juba tippkäibe! Kõik on võimalik, kui tahta, Sina pühendu, meie aitame.
Kohtume Arco Varas!
Kommentaarid