Kui ütlen kellelegi, et töötan kinnisvaramaaklerina, saan tihti vastuseks midagi stiilis „Aa, see on see töö, kus näitad kortereid ja ootad, et keegi ostaks“. Tegelikult on kinnisvara esitlemine vaid väga väike osa minu igapäevatööst. Ja ausalt öeldes – sageli ka kõige lihtsam.
Tegelik maakleritöö on midagi palju enamat. See on turu mõistmine, inimestega töötamine, ootamatute olukordade lahendamine ja pidev valmisolek reageerida. Avangi maakleriameti tausta veidi rohkem ja näitan, mis selle töö taga tegelikult on – päris elus, mitte ainult paberil.
- Kinnisvaraturu tundmine
Ükski objekt ei lähe müüki lihtsalt „tunde pealt“. Enne tuleb selgeks teha, millise hinnaga on sarnast kinnisvara viimasel ajal müüdud, kui kiiresti ja kellele. Tihti tuleb müüjaga pidada aus vestlus teemal „unistuste hind ei pruugi olla turuhind“. See on koht, kus minu töö ei ole mitte „müüa hinnaga, mida omanik loodab“, vaid „müüa hinnaga, millega seda päriselt teha õnnestub“. Hea turuanalüüs on aluseks sellele, et korter ei jää turule seisma.
- Müük algab turundusest, mitte kuulutusest
Hea pildimaterjal, läbimõeldud kirjeldus ja oskus esile tuua kinnisvara tugevused – kõik see mõjutab, kas keegi üldse huvi üles näitab ja objekti vaatama tuleb.
Siia lisandub veel õigete kanalite valik, sihitud sotsiaalmeediapostitused ning klientide võrgustiku aktiveerimine. Eesmärk on tekitada huvi, mitte lihtsalt olla nähtav. Turundus on suur osa meie tööst ja see on pidevas muutumises.
- Inimeste mõistmine – kõige suurem osa tööst
Ostjad ja müüjad on väga erinevad. Üks tahab kiiret ja konkreetset tehingut, teine tahab lihtsalt „vaadata, mis turul toimub“. Mõni ostja tuleb vaimustunult näitamisele, aga kaob pärast ära. Mõni ei ütle sõnagi, aga teeb järgmisel päeval pakkumise. Maakler peab oskama kuulata, selgitada, suunata ja vahel ka vahemehe rolli täita, kui ostu- või müügihuviliste emotsioonid üle keevad. See ei ole lihtsalt info edasiandmine, see on inimestega töötamine. Ausalt öeldes on just see tihti kõige väsitavam, aga ka kõige olulisem osa meie tööst.
- Lahenduste leidmine – pidev pusle kokkupanek
Ei ole olemas tehingut, kus kõik sujub perfektselt. Alati on midagi: kas mõni dokument vajab kordaajamist, pank ei kinnita ostja laenutaotlust, hindamisaktis on objekti hind väikem kui oodati, müüja tahab tehingut edasi lükata, korteris elab üürnik jne. Maakleri töö on hoida tehing „elus“ ja leida lahendus, mitte käsi üles tõsta, kui midagi juhtub. Peab olema paindlik, leidlik ja rahulik – eriti siis, kui klient enam ei ole.
- Tööpäev ei lõpe kell 17
Kinnisvara näitamine kell 19, kõne notariaja kinnituseks pühapäeva õhtul, küsimus kuulutuse kohta laupäeva hommikul – see on osa maakleritööst. Jah, maakler saab ka puhata ja peabki seda tegema, aga töö iseloom eeldab paindlikkust ja kättesaadavust.
- Miks ma seda tööd teen?
Sest iga kodu on uus lugu. Ja iga klient on uus teekond. See hetk, kui müüja ütleb: „Aitäh, see läks paremini, kui lootsin,“ või ostja kirjutab peale notaris käiku: „Nüüd on see kodu päriselt minu oma!“ – see kõik tasub ära!
Tõsi on – me avame uksi. Aga enne seda avame turuanalüüse, koostame müügistrateegiaid, ehitame usaldust, teeme kümneid telefonikõnesid ja vahel rahustame inimesi, kellel on elu suurim otsus ees. See ei ole lihtne töö, aga see on töö, millel on tähendus.
Kui sa plaanid oma kodu müüa, kinnisvara osta või tahad lihtsalt nõu pidada, siis kirjuta mulle. Võib-olla ei ava ma kohe ust, aga alustame vestlusest!
Kommentaarid