Maakleri töö on aastatega oluliselt muutunud ja teadmiste/oskuste hulk, mida maakler peab valdama, on tänapäeval märkimisväärne. Kui 90-datel sai hakkama vaid pastaka ja märkmikuga ning fotosid tuli filmirullilt ilmutada, siis tänapäeval ei kujuta keegi ette maaklerit ilma arvuti, profikaamera ja korraliku esitluseta turuolukorrast. Kuigi internett ja lõputud tarkvara võimalused on andnud igaühele võimalused ise oma kinnisvara ostu ja müügiga tegeleda, ei kao maakleri amet veel kuhugi. Futurist Richard Watson sõnastab seda nii, et inimestel on endiselt vaja kontakti teise inimesega, reaalseid kohtumisi ja vahetuid kogemusi ja see ei muutu lähima 50 aasta jooksul.
Maakleri töö ongi kohtumine ja suhtlemine inimestega, reaalsed kohtumised ja emotsioonid. Kuigi kohtab ka seda, et maakler puutub omanikuga kokku ainult kontoris lepingut sõlmides ja notaris tehingut vormistades. Oma kõrgkooli diplomitöös väidan ma, et kinnisvara vahendusel on mitmeid sarnaseid jooni projektijuhtimisega, sest ka korteri või maja ost-müük on omaette projekt, millel algus, lõpp, riskid, tulud-kulud jne. Kui omaniku jaoks on tegemist ühekordse projektiga, siis maakleri jaoks on protsess pidev, sest klientidega hoitakse häid suhteid ka edaspidi. Projektijuhtimise abil on võimalik jõuda eduka tehinguni, sest see koondab neid tegevusi, mida on vaja edu saavutamiseks: ajajuhtimine, müügi juhtimine, finantsid, personal jms.
Maakleri töö hõlmab tänapäeval väga paljusid erinevaid tegevusi, mille edukas teostamine, viib kinnisvara projekti eduka tulemuseni. Teisalt, kui projektijuhtimise meetodeid järjepidevalt ei kasutata, võib tulemus olla negatiivne nii omaniku, kui maakleri jaoks, väljendudes selles, et kinnisvara objekt jääb pikaks ajaks portaalidesse nö.“rippuma“ ning ostjate huvi kas puudub või on vähene. Selleks, et lõpptulemus oleks edukas tehing, on maakleri ülesanne on teha endale selgeks kõik kinnisvaraga seotud tugevused ja nõrkused, muuhulgas:
- asukoht;
- õiglane ja turuolukorrale vastav hind;
- kinnisvara seisukord ja dokumentatsioon.
Lisaks tuleb langetada mitmeid otsuseid ja teha valikuid, määratleda võimalike ostjate sihtgrupp ja turundusstrateegi ning palju muud. Kõike seda lihtsustab projektijuhtimise meetodite, nagu ajaplaneerimise, WBS-i, riskijuhtimise, strateegia jmt. kasutusele võtmine. Kinnisvara maaklerid on eksperdid ning mida rohkem on neil adekvaatset informatsiooni, seda parem on nende reputatsioon ning ühtlasi ka tõenäosus teha edukas tehing.
Kommentaarid